2014-05-31 ▲ 05:22:20

money on my mind

I'm alive(!), trots min frånvaro här på bloggen. Har inte riktigt funnits så mycket att skriva om och trots att jag faktiskt har fotat två hela gånger sen vi kom till Ayr för cirka sex veckor sen så har jag liksom inte fått tummen ur för att skriva mer än ett inlägg. Men tänkte i alla fall sumera senaste veckorna med lite bra och mindre bra saker som har hänt på vårt hostel.
 
Vi kan ju börja med dom bra sakerna:
 
Vi har flyttat till ett nytt hostel och jag och Sebbe fick ett eget rum några veckor tidigare än väntat på grund av att paret som bodde där innan var drama queens och blev utslängda (score)
 
Vi har typ börjat jobba... med att plocka zucchini (woho). Ett riktigt pissjobb och jag har redan slutat efter fyra dagar då min hud ballade ur totalt, men nu ska i alla fall jag och Rachel flytta till en farm tillsammans på måndag för att bo där på veckodagarna. Det är skönt med någon slags inkomst även om Sebastian inte riktigt vet hur många dagar till han vill göra det då det tyvärr inte är ett heltidsarbete än.
 
Till de lite mindre bra sakerna då:
 
Ytterliggare en roomie fick för sig att kissa på golvet i vårat rum, haha.
 
Två killar på hostelet blev i princip bannade från Queensland på grund av lite oroligheter och bråk för att dom inte vill sänka ljudet på högtalarna efter klockan tio på en fredagskväll (och sen var det på tal om en kniv också men gud vet vad), riktigt värt att få hänka med till polisstationen och få ett rättegångsdatum bara för att man inte kan respektera en viss ljudnivå..
 
Ett par på hostelet hade inbrott i sitt rum och halva hostelet (inte jag då för jag sov som en stock) fick för sig att jaga människan som gjorde det. Det hela resulterade att han hotat dom med machete och att polisen sagt att man inte kan göra något då här finns rätt många kriminella som inte skulle bry sig om dom behövde sparka en till döds typ. Otorligt förtroende ingivande måste jag säga. 
 
Men det var väl ungefär så spännande det blir i Ayr om man säger så. Förlåt för romanen. Kram!
Kommentarer
Postat av: alma

otroligt fina bilder!!

Svar: åh, tack så hemskt mycket :D
Julia Reuterwall

2014-07-01 @ 21:34:47
URL: http://almawiola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0