2014-04-30 ▲ 12:58:49

life in ayr

(Bilderna är från Thailand)
 
Livet i Ayr flyter på. Det händer inte så mycket här, men i lördags gick i alla fall de flesta från hostelet till "nattklubben" och där var förvånansvärt bra drag för att ligga i en stad med lite mer än 8000 invånare. En av våra roomies gick förövrigt i sömnen och kissade på golvet precis bredvid min väska förra veckan, samt däckade i en annans säng. Väldigt märkligt för han gick i sömnen tre gånger på en vecka och påstår att han aldrig gjort det tidigare. Annars har vi väl mest kollat film och legat vid poolen. Kram!
 


I måndags beslutade jag mig för övrigt för att göra något åt mina eksem, men som den rebell jag är så innebar det att inte göra någonting alls, alltså - ingen smörja eller kortison över huvud taget, någonstans. Anledningen till detta var väl för att jag kletat in min hud i smörja varje dag sen jag fick tillbaka mina eksem för snart fem år sen, om inte mer och helt enkelt knappt vet hur min hy ser ut utan smörja. Nu vet jag dock, och jag ser ut att ömsa skinn i ansiktet ungefär, kroppen är inte så dålig, men mitt ansikte är torrt som en pergamentrulle. Dock kliar det inte fullt så mycket som det gjort de senaste dagarna, vilket är otroligt skönt! 
 
Folk tycker antagligen att jag är dum i hela huvudet när jag går emot i princip allt som läkarna säger men jag känner att läkarna inte bryr sig ändå, det enda jag får av dom är ju ändå bara en behandlig mot symptomen (som är skadlig under längre tids användning) och inget riktigt svar på vad som är fel med mig - förutom att jag har atopiska eksem, obviously. Men jag känner inte riktigt att det räcker som svar med tanke på alla jäkla salvors bieffekter. Och om jag nu känner att det inte funkar att va utan smörja så kan jag ju helt enkelt bara börja förpesta min kropp med kortison igen, fantastiskt va? 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0